Android 2.1 z Sense UI–wrażenia z użytkowania oficjalnego romu

Jak pisałem już wcześniej wyszła aktualizajca dla naszych Magiców. Przeportowana z Magica+ od Rogers. Wersja, którą testowałem posiadała już język polski i kilka dodatków, więc nie było to czyste wydanie romu od HTC. Jak wrażenia? No cóż… super. Wszystko działa i to płynnie. Na pewno lepiej niż CyanogenMod 5. Ale niestety nie lepiej niż Cyan 6, którego wcześniej miałem. Jeśli chodzi o stabilność, daję tutaj 6 z plusem. Nic zresztą dziwnego, skoro rom przygotowywało samo HTC. Multitouch – marzenie. Działa znacznie lepiej niż w Cyanach. Galeria, zarówno ta 3D jak i ta od HTC – ideał, zero przycięć czy bugów. No naprawdę rewelacja. Ale…. no właśnie. Zawsze jest jakieś “ale”. Po pierwsze. Przywróciłem z MyBackup programy, które miałem zainstalowane. I co? I wyskakuje mi komunikat o braku miejsca. Co prawda do romu dodano Apps2SD, ale korzysta ona tylko z partycji na karcie pamięci, którą musimy najpierw utworzyć co jest ryzykowne (w mniejszym lub większym stopniu) oraz słyszałem o problemach przy montowaniu karty po USB. Pierwszy wielki minus (wynikający z mojego przyzwyczajenia). Kolejnym minusem, również wynikającym z moich przyzwyczajeń jest customizacja. Oczywiście możemy dowolnie konfigurować nasz system, ale mamy pewne ograniczenia. A to już wynika z tego, że nie jest to CyanogenMod. Może nie jest to jakoś strasznie uciążliwe, ale poruszając się po systemie miałem wrażenie jakbym pracował na starym romie jeszcze bez root’a. I takim sposobem po jednym dniu z oficjalną aktualizacją, na którą czekałem od dawna, wróciłem na CyanogenMod 6 Smile. Jednak obcowanie z tym romem nie poszło na marne. Ściągnąłem theme Vatrasa, trochę go przerobiłem i mam teraz Androida 2.2 z Sense UI. Niemniej jednak tym wszystkim, którzy cenią stabilność bardziej niż funkcjonalność polecam aktualizację i jeszcze raz podaję link:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=778083

7 komentarzy do “Android 2.1 z Sense UI–wrażenia z użytkowania oficjalnego romu

  1. Witam
    napisz mi proszę czy jak jestem zielony to istnieje szansa, że poradzę sobie z instalką tego romu na moim magicu. A i jeszcze muszę go zrootować, pozdrawiam.

    • Szczerze mówiąc nie wiem. Tutek jest bardzo pobieżnie napisany i prawdopodobnie nie będziesz wiedział co robić. Moja propozycja jest taka: zrób sobie tutek odnośnie rootowania telefonu (https://wallec6.wordpress.com/2010/08/14/rootowanie-htc-magic-po-aktualizacji-ruu-dla-nowych-userw/), tylko po zrootowaniu zrób opcję a). Nie będziesz miał wtedy problemów ze zmianą radia itd. Dla myślącego człowieka, sprawa jest prosta. Jedyne o czym musisz pamiętać to upewnić się, że masz Magic 32A (np. ten z orange), inaczej zbrickujesz telefon (czyli będzie nadawał się do wyrzucenia) i ZAWSZE czytaj i wykonuj całe tutoriale. Przed jakąkolwiek zabawą radzę poczytaj wiki na android.com.pl. Wiem, że to nudne i się nie chce, ale może Cię to czasem uratować przed paniką. Na odwagę dodam, że przed rootowaniem też byłem kompletnie zielony ;). Jakbyś miał problem to pisz.

  2. Ten jest ok, sam nawet mam te patche z niego. Jednak ja osobiście pominąłem krok z partycjonowaniem karty (czyli punkt 8), bo słyszałem, że mogą być z tym problemy. Zainstalowałem natomiast paczkę ze zmianą partycji systemowej (te na fioletowo). Pamięci mi na razie starcza. Jedyne co, to czasem trzeba wchodzić w /data/cache i czyścić pliki (są to kopie aplikacji pobieranych z marketu i nie wiadomo czemu system ich nie czyści). I nie instaluj żadnych overclocków. Jest gdzieś rom z podkręconym prockiem do 710 MHz, ale kernel testowałem i działa wolniej niż 567.

  3. @Walec
    dojrzewam do zmiany ROMu na moim magicu, wiesz już może coś o wersji od Vodafone’a? Jaka na dzień dzisiejszy wersje romu na magica byś polecił?

Dodaj komentarz